האם אני זקוק בכלל למשפך שיווקי
#תובנותעלגלגלים ממשיכות להתגלגל! והפעם נדבר על נושא חיוני לכל עסק קטן: מה זה בכלל משפך שיווקי?
בתחום השיווק, הרבה מונחים יכולים להישמע מבלבלים, ואחד מהם הוא משפך שיווקי.
הרבה עסקים קטנים מחפשים דרכים למקסם את מאמצי השיווק שלהם בלי לבזבז משאבים וכספים יקרים.
אז, האם כל עסק קטן באמת צריך משפך שיווקי? ואיך אפשר להשתמש בו כדי לשפר את הביצועים?
מה זה משפך שיווקי?
משפך שיווקי הוא מושג שמתאר את התהליך שלקוחות פוטנציאליים עוברים
מהרגע שבו הם מתוודעים לעסק שלכם ועד הרגע שהם הופכים ללקוחות משלמים.
הוא כולל את כל השלבים השונים שמשפיעים על ההחלטות של הלקוח, ומסייע לתכנן ולנתח את המהלכים הנדרשים להמרת לקוחות.
איך משפך שיווקי עובד?
המשפך השיווקי מורכב ממספר שלבים עיקריים:
1. מודעות (Awareness): הלקוח הפוטנציאלי נחשף לעסק שלכם לראשונה באמצעות פרסום,
רשתות חברתיות או תוכן שפרסמתם באתר או בבלוג שלכם.
2. תשומת לב (Interest): הלקוח מתחיל לגלות עניין בשירות או במוצר שלכם.
הוא קורא עוד תוכן, צופה בסרטונים, או נרשם למיילינג ליסט.
3. החלטה (Decision): הלקוח משווה בין האפשרויות השונות ומחליט איזה מוצר או שירות מתאים לו ביותר.
4. פעולה (Action): השלב בו הלקוח מבצע את הרכישה או נרשם לשירות שלכם.
האם כל עסק צריך משפך שיווקי?
אף על פי שמשפך שיווקי יכול להועיל כמעט לכל עסק,
לעיתים עסקים קטנים מרגישים שהם יכולים להסתדר גם בלעדיו. אבל חשוב להבין:
– עבור עסק קטן, משפך שיווקי יכול לעזור להבין איפה השיווק מצליח ואיפה יש צורך בשיפור.
– הוא מאפשר להגדיר יעדים ולמדוד את ההתקדמות בנוגע להמרת לקוחות.
– משפך שיווקי נכון מייצר חווית לקוח טובה ומסודרת, מה שמעודד נאמנות לקוחות.
מסקנה
אם אתם מרגישים שהשיווק שלכם לא מניב את התוצאות הרצויות, אולי הגיע הזמן לבחון את המשפך השיווקי שלכם.
על ידי הבנת התהליך והשקעת משאבים בשיפור כל שלב,
תוכלו לראות תוצאות טובות יותר ולגלות האם המשפך השיווקי מתאים גם לעסק שלכם או שיש לכם כבר את כל מה שאתם צריכים.
נ.ב
אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה
אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ
צרו קשר או התקשרו 0528803553