**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים.
כל בעל עסק עצמאי מודע שאין "חיה" כזו צמיחה מתמדת, לכל עסק ישנה עקומה אשר לה עליות ומורדות וגם לעיתים יישורת. אתם לרוב פועלים במרחב בו אתם תלויים בלקוחות אחרים לשם הכנסה ותקופות כגון חופש גדול, חגי תשרי ועוד..מהווים תקופת המתנה מסוימת שהלקוחות בחופשה, עסוקים עם המשפחה או לא מוכנים נפשית לחתימה על חוזה או לקיחת ספק לעשיית צעד עסקי משמעותי.
אז מה האפשרויות העסקיות לתקופה "נמנום" זו?
א. לצאת גם לחופשה
ב. לעסוק בכל אותן המשימות שזנחתם לשידרוג העסק
אם אתם רוצים להתקדם, לקבל יתרון על פני המתחרים בחרו באופציה ב'!
תקופות אלה הן ה"הלחם והחמאה" שלכם, בזמן שאחרים נופשים אתם עובדים (וזה פחות מבאס ממה שזה נשמע), זה המקום שלכם לבצע משימות שיכינו אתכם כראוי לתקופה הלחוצה, ישדרגו את מערך המכירות "וירעננו את השורות".
אז מה אפשר לעשות או במילים אחרות מה מומלץ שתכניסו לצ'ק ליסט שלכם?
1. מכתבים – למרות שאני פריק של שיווק דיגיטלי אתם זוכרים שקיים דבר כזה דואר וגלויות? חשבו איזו הפתעה נעימה זו תהיה ללקוחותיכם אם יקבלו גלויה לכבוד השנה החדשה, החג הקרוב או סתם קופון הנחה או הטבה מכם.
2. רשמו תוכנית עסקית או בדקו את הקיימת – לא מעט עסקים להם אני מייעץ קיימים כבר כמה שנים טובות אך לא עשו תוכנית עסקית מסודרת, מושכלת ולכן הפעילות שלהם מפוזרת ולא ממוקדת, לחלופין, ישנם עסקים שעשו אבל מאז הכתיבה הראשונית, התוכנית נותרה מעלה אבק ללא מעקב ובדיקה האם עמדו ביעדים.
3. העשירו את עצמכם – קחו קורס מקצועי, הגיעו להרצאות מעניינות ותרחיבו את הידע שלכם.
4. אספו המלצות – זה הזמן לאסוף את כל ההמלצות, המילים החמות והפרגון ששלחו לכם בצורות שונות (אפילו בוואטסאפ) לכדי תמונות מסודרות שישמשו אתכם בחלק ההמלצות אל מול לקוחות עתידיים.
5. שדרגו את הנכסים הדיגיטליים – עברו על האתר, דף הפייסבוק, פרופיל האינסטגרם ועוד..בדקו מה אפשר לרענן, לחדש לשנות ולתת טאצ' נוסף שישדר את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
6. עשו Follow up ללקוחות עבר – שאלו לשלומם, בררו מה קורה עימם היום לא בצורה מכירתית אלא באמת בצורה איכפתית וחברית, הם יעריכו זאת ואולי גם יזכרו "חסד נעורים" וישמחו לשמוע על מוצרים חדשים שיש לכם להציע.
7. כתבו פוסט בבלוג שלכם – תכננו את הפוסטים הבאים שאתם הולכים לכתוב או לצלם, תצרו אותם ותכינו מאגר לעלייה.
8. זהו מקומות לחסכון – בדקו בעסק אילו מקומות אינם רלוונטיים עוד, שאפשר לצמצם, לוותר, להוריד עלויות תפעול בתקופה זו.
9. עשו משהו יצירתי – לעיתים גם שעוסקים ביצירה או בתחביב שאתם אוהבים, במיוחד אם הוא לא קשור ישירות לעסק הוא מאפשר להסתכל על דברים מהצד בפרספקטיבה אחרת ומאפשר לחזור לעסק בכוחות מחודשים ועם יצירתיות גדולה יותר.
10. ארגנו מסמכים – ארגנו במשרד את המסמכים הן על המחשב והן את המסמכים הפיזיים, תתפלאו לגלות מה תמצאו וארגון נכון מוביל ליעילות תמיד.
11. מערכי עבודה קיימים – בדקו וחקרו מערכי עבודה קיימים, האם הם נכונים ויעילים? מה שהיה נכון לכם בהקמת העסק לא נכון בשלבים אחרים. במידה ויש לכם מחלקות שונות בעסק שבו עם מנהל כל מחלקה ונסו להבין לעומק את צורת עבודתו בכל שלב.
12. בדקו גוגל אנליטיקס ומערכות מדידה דיגיטליות אחרות – בדיקת דוחות אמורה להתבצע ברמה שוטפת אך בתקופה זו תוכלו להעניק לכך תשומת לב ייחודית ולרדת "לעובי הקורה" , לבצע פילוחים שונים ובאמת להבין מה עובד בשיווק הדיגיטלי שלכם.
13. צלמו חומרים שיווקיים – עולם השיווק צורך תוכן ולכן זה הזמן לצלם תמונות חדשות, סרטונים וכל חומר שיוכל לשמש אתכם בעתיד בשיווק השוטף של העסק.
בנוסף לכל האמור לעיל מערכת השיווק הדיגיטלית שלכם אמורה להמשיך כבשיגרה עם תוכנית פעולה ברורה, מהי? בשביל כך הכנו סרטון עבורכם שעושה סדר ומציג בפניכם את 5 השלבים לשיווק דיגיטלי איכותי
מקווים שתדעו ליהנות ולייעל גם תקופה זו בעסקכם ונתראה "אחרי החגים" 🙂
אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה
אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג'ה מונקי בע"מ)
–