למרות אהבתנו הרבה לפלטפורמת פייסבוק, האידיאל מבחינתכם כבעלי עסקים ומבחינתנו כמשווקים, הינו להחזיק בכמה שיותר "נכסים דיגיטליים".
מה כוונתנו ב"נכסים דיגיטליים"? דף פייסבוק זהו נכס, אתר אינטרנט, ערוץ ביוטיוב, מערכת דיוור ועוד…
כמובן אין לכם טעם להחזיק בנכס במידה והוא לא פעיל, לא מנוהל ולא מתוחזק. נכס שכזה יכול גם לייצר לכם שיווק שלילי ולהעיד על איכות המוצר/שירות שלכם.
מתוך כלל ערוצי השיווק ישנם את הערוצים המבוססים על רשימות תפוצה: מיילים/סמסים.
עיקר כוחם של ערוצים אלו נובע מהיכולת "לגעת" בלקוחות הקיימים של העסק ולייצר מועדוני לקוחות שדרכם תוכלו לבצע UPSALE ולשדר מסרים ייעודיים רק עבורם.
בעבודה משולבת ונכונה בין שלל ערוצי השיווק/נכסים דיגטליים שלכם תוכלו לייצר מערך שיווק אפקטיבי אשר "נוגע" בכל לקוח פוטנציאלי ולקוח קיים ובכך לספר מערכת סגורה אשר מלווה את קהל המטרה שלכם מקצה לקצה וממקסמת את הרווחיות שלכם.
כמו כל ערוץ שיווק, גם כאן צריכים ללמוד ולהבין מה עושים כדי למקסם פעילות ולמנוע בזבוז משאבים.
אנו רכזנו עבורכם כמה כללי "אצבע" ומונחי יסוד שיעזרו לכם להבין טוב יותר ערוץ שיווקי זה.
מונחי יסוד:
רשימות תפוצה – קבוצות מוגדרות של אנשי קשר המחולקים למקטעים הומוגניים המאפשרים לי נוחות ניהולית של המערכת.
אנשי קשר – כל אנשי הקשר שהכנסתי אי פעם למערכת . הוא יכול להיות פעיל/לא פעיל/ איש קשר "קופץ".
"קפיצה" Bounce – קפיצה משמעותה אי קבלת הדיוור משרת המייל של המיועד. ישנן מערכות המסוגלות להבחין בין קפיצה "רכה" היכולה לנבוע לדוגמה מכך שתיבת המייל של המקבל המיועד מלאה או ההודעה שלכם פשוט "כבדה" מדי מבחינת משקל.
או קפיצה "קשה" היכולה לנבוע מכך שמייל המקבל אינו תקין, הדומיין לא פעיל, שרת המייל של המקבל חסם קבלה לחלוטין.
כמות פתיחה – כמה אנשי קשר פתחו את המייל ששלחתם.
הקלקות – כמה הקלקות בוצעו על לינקים בתוך המייל שלכם.
אחוזי פתיחה – כמה אנשי קשר פתחו את המייל ביחס לכמה אנשי קשר קבלו ולא פתחו או בוצעה "קפיצה"
רוצים לדעת ממוצעים לפי סקטור עסקי? לחצו כאן
כללי יסוד:
✉ דיוור אלקטרוני מאפשר לכם קשר ישיר ובלתי אמצעי עם הלקוחות שלכם.
✉ אם תשאירו את עצמכם במודעות אצל הלקוחות הסיכוי שימליצו עליכם או יפנו אליכם שוב למוצר נוסף גדל.
✉ גם דיור אלקטרוני זוהי מערכת יחסים דיגיטלית וככזו צריכים לתחזק אותה ולשמור על רפיטיציה.
✉ אחוזי הפתיחה משתנים בגלל חדירת הסלולר לחיינו וכבר אנשים בודקים מיילים בשעות לא שגרתיות.
✉ למה להשתמש בחברת דיוור? ספקי האימייל כגון ג'מייל, וואלה ועוד – יש הגבלה בכמות השליחה בבת אחת, היא מגבילה במאסות. מעבר לכך שאין פילוחים מתקדמים, נתונים שוטפים לגבי איכות המיילים ואחוזי פתיחה, המרה ועוד..
✉ היו אקטואליים ונצלו מומנטום: חגים, חדשות חמות ולראות איך משייכים זאת לקהל הלקוחות שלכם.
✉ כמה פעמים לדוור ללקוח? מומלץ לא יותר מפעם בשבוע ולא פחות מפעם בחודש. זה מקום טוב להיות בו שלא מנדנד מדי ומצד שני עדיין נשאר בתודעת הצרכן. זכרו שמדובר בממוצע, ישנם עסקים למשל כמו קופונים למיניהם שמדוורים כל יום.
✉בנו מערכת יחסים עם הלקוחות, שהמיילים הראשונים כולם יהיו בעלי ערך מוסף ורק אחרי כ4- 5 מיילים משדר מייל מכירתי.
✉ צרו אסטרטגיה ברורה ומסודרת אפילו ברמת שנה קדימה אם תוכלו. עשו זאת מסודר והכינו מראש כמובן השאירו מידת גמישות לאירועים אקטואליים.
✉ אל תסתנוורו ממאסות של מספרים, אל תתפתו לקחת רשימות דיוור מוכנות או לא מדויקות רק לשם הפיתוי לשלוח להרבה אנשים. שלחו לקהל כמה שיותר הומוגני (כמו למשל לקוחות שלכם) וזה יאפשר לכם להתאים מסרים בצורה אולטימטיבית.
✉ שמרו על שפה מיתוגית זהה גם בדיוור שלכם , תצרו זהות וקישור מהיר כאשר זה הפותח את המייל יזהה די במהירות את יוצר/מפיק התוכן.
✉ יש לכם מסר ארוך? מייל זה לא עיתון, תתנו תוכן קצר וממוקד והפנו אותם למקור התוכן שם יש הרחבה של כל המלל.
✉ בישראל יש את "חוק ספאם", למי שרוצה להתעמק בחוק וללמוד את רזיו המשפטיים ניתן לעשות זאת כאן , בגדול הוא אומר: אסור לשלוח מיילים למי שלא אישר/ביקש מכם שהוא רוצה לקבל מיילים שיווקיים (פרסומת או מכירה). המלצתנו כמובן שתעשו שימוש בהתאם ובכפוף לחוק כאשר אתם מדוורים מסרים.
✉ בצעו התאמה בין כותרת המייל לבין גוף המייל, למרות שתרצו לייצר כותרת "סקסית" שיותר אנשים יפתחו בעקבותיה את המייל, לא תרצו לייצר פער בין מה שהובטח למה שקורה בפועל.
✉ הימים המועדפים לשליחה: שני,שלישי,רביעי (אנחנו בדר"כ צורכים מיילים שאנחנו בעבודה) ובשעות העבודה 08:00 – 19:00, ההמלצה היא באיזור 10:00 – 11:00 (לפני הפסקת הצהריים). זכרו! מודבר בממוצעים והמלצתנו שתשאירו מרחב לבחינה בשעות "לא שגרתיות" את קהל המטרה שלכם.
✉ התחילו לאסוף מיילים (בצורה חוקית כמובן), זכרו שזהו משאב איכותי לכל דבר והתחילו לעמול על כך, לייצר אפליקציה ייעודית לכך בפייסבוק או להקים עמוד נחיתה ועוד..
✉ הכניסו הנעה לפעולה במייל ואל תחששו לבקש ביצוע פעולות כגון: "הקליקו עכשיו"/"שתפו".
✉ דברו בגבוה העיניים, הפשטות עובדת.
✉ אל תעמיסו בנושאים בניוזלטר – לא יותר מ3 נושאים.
✉ צרו רגש אצל הנמען, תגרמו להם להתרגש, לצחוק.
✉ השתמשו בפניה אישית – שלום _(שם מקבל המייל)___
גם אם מקבל המייל יודע שמדובר במערכת אוטומטית זה עובד. כאשר אנחנו מקבלים מייל עם שמנו זה מסב את תשומת ליבנו.
✉ תמקדו את עין הלקוח, עדיף שתעטרו את המייל בצבעי הלוגו אך אל תגזימו עם משחקי הצבעים בכדי לא לגרום לבלבול עין הצופה, אתם רוצים שהוא יתמקד במסר המרכזי ולא יסתנוור מכל השאר.
✉ אל תעשו שימוש ביותר משני פונטים.
✉ ביטויים כגון: חינם, בלבד, קנה עכשיו, בהנחה, הזדמנות חד פעמית ועוד.. בחזרה רבה מדי בתוכן המייל, מגדילה את הסיכוי שזה יכנס לתיביית הספאם אצל המקבל.
✉ המנעו משליחת תמונה בלבד או תמונה בעלת מלל דל. תיבות המייל של הצרכנים אינן יודעות "לקרוא" תמונה ולכן יכולות בטעות לדחוף דיוור זה לתיקיית הספאם.
✉ המנעו משימוש ביותר מדי סמני קריאה, סמני שאלה !!!!???? גם הנ"ל יכול להוביל לדחיפת המסר בצורה אוטומטית על ידי שרתי המייל לתיקית הספאם.
✉ כמה מילים נכון לשלב בשורה? עד 7 מילים בשורה.
✉ זכרו שכל מערכת דואר מציגה מעט שונה (יאהו, וואלה, ג'מייל ועוד..) , כשולחי המייל אתם רואים את המסר במערכת הדיוור אבל מנועי המיילים נותנים את "הפרשנות" שלהם למסר המגיע אליהם וזה מה שקובע בסוף איך זה יוצג למקבל. מומלץ לבצע שליחות בדיקה למספר קוראי דואר שונים ולבדוק איך המייל שלכם נראה והאם הוא תואם את הציפיות שלכן.
✉ המנעו מCAPS LOCK כדי להימנע מהכנסת ספאם.
✉ המנעו משילוב צבעים "זועקים" כדוגמת ירוק או אדום במיוחד בשורת הכותרת.
אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף ולתרום לתפוצה שלו!
אנו נשמח לעמוד לרשותכם ולספק שירותי דיגיטל גם עבור מוצר חשוב זה. צרו עמנו קשר עוד היום