**הפוסט רשום בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד אך פונה כמובן לשני המינים**
הקמת עסק זהו לא דבר פשוט, כל רוצים להיות "הבוס של עצמם" אך מהר מאוד מגלים שהפן הניהולי של העסק פחות זוהר, מעורבת בו עבודה סיזיפית רבה וכזו שלרוב נוטים להתעלם ממנה והיא בעצם קובעת את הצלחת העסק וגדילתו.
כחלק מסדרת שידורי הלייב אשר עולים בקביעות בדף העסקי שלנו, שידור לייב מספר 7# שהעברתי עסק נרחבות בנושא הניהולי ובדגש לבעלי עסק מתחילים על רבדיו השונים ואף ייחסתי גם תשומת לב לפלטפורמת לינקדאין, אותה רשת חברתית אשר ממוקדת (B2B (Business to Business ויכולה להוות יתרון משמעותי לבעלי עסקים בניהול נכון.
להלן סיכום השידור בנקודות נוחות לקריאה:
1. אחד הדברים שכל יזם ובעל עסק מתחיל נתקלים בו זו העובדה שמהר מאוד הם מוצאים עצמם עסוקים בניהול ולא בפרופסיה עצמה שלשמה פתחו את העסק, רוב בעלי העסקים לא למדו או בעלי ניסיון ניהולי ולכן נוח להם יותר לזנוח אספקט זה אך הוא מהווה פקטור מרכזי להצלחת העסק לאורך זמן.
שני טיפים חשובים ברובד הניהולי שצריך לשים לב אליהם:
א. צרו לעצמכם ביומן זמן קבוע ללמידה, העשרה, השתתפות בקורסים מקצועיים לניהול עובדים, ניהול פיננסי ועוד..
ב. האם אתם מנהלים את הלקוחות שלכם בכל שלב בסגמנט? לקוח מתעניין? האם אתם מנהלים CRM אשר עוקב אחריו בכל שלב, האם אתם יוצרים לו Follow up אחרי שהפקתם את הצעת המחיר? האם אתם מייצרים חווית שירות מיוחדת ללקוחות הקיימים ונותנים להם להרגיש מיוחדים? מה עם הלקוחות הנוטשים ? האם אתם מייצרים להם מודל חזרה כלשהו?
2. בדיקת עמלות, תשלומי ספקים וכדומה – הפן הפיננסי הוא בעצם קו החיים של העסק שלכם, הבנת התזרים הינו קריטי להמשך הפעילות העסקית ופן זה יכול להיות ברור הרבה יותר עם רואה חשבון טוב, אך אתם צריכים להיות שותפים ולהיות סקרנים ולשאול את השאלות הנכונות, תשאירו את העבודה לאנשי המקצוע אך הבינו לאן הכסף הולך.
טיפים זריזים שכבר עכשיו יכולים לחסוך לכם כסף, בכל אחד מהסעיפים הללו יש מקום למיקוח ושיפור תנאים:
א. בדקו כמה עמלות אתם משלמים בבנק?
ב. בדקו כמה אתם משלמים עבור חבילת התקשורת שלכם?
ג. בדקו כמה אתם משלמים לספקים שלכם?
3. הסתכלו קדימה – יש לכם כיום עסק רווחי? מעולה! אך לצערי הוא לא יהיה כך לנצח, זה הזמן להסתכל קדימה לנסות לחזות הזדמנויות ואיומי שוק ולהכין את הקרקע ל"יום סגריר" , אל תחכו לתקופה קשה בשביל לייצר תוכנית מגירה, אם תעשו זאת הפעילות שלכם תעשה בפאניקה ולא בצורה שקולה.
כמה מילים על לינקדאין:
זו רשת חברתית אשר שמה למטרה לחבר בין אנשי עסקים ולכן פחות ויזואלית או "סקסית" כמו אינסטגרם או פייסבוק, עם זאת היא מאפשרת את היכולת להגיע לאנשי מפתח בתעשייה בצורה קלה וזריזה.
א. זכרו שזו רשת חברתית ולכן גם כאן הבסיס הוא יצירת תוכן תדיר ורלוונטי לקהל המטרה
ב. קחו חלק בפעילות ופרגנו לקולגות, עשו לייק והגיבו כך יראו גם אתכם, זו נקודה חשובה שאף הקדשנו לה בלוג פוסט מיוחד בנושא "הסוד שנשכח"
ג. הכנסו לקבוצות רלוונטיות והשתתפו בדיונים
ד. עשו שימוש במנוע החיפוש החכם של המערכת ובצעו חיתוכים לפי תפקיד/מקום עבודה בשביל להגיע לאנשי המפתח הרצויים מבחינתכם.
משהו לא ברור? רוצים לייצר פעילות דיגיטלית נכונה יותר? אנו נשמח לסייע! אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם ונבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם.
צרו קשר או התקשרו 1599-501015
אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey (נינג’ה מונקי בע”מ)