משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing פייסבוק כבר לא ילדה | על שלב הבגרות של פייסבוק ואיך זה קשור אלינו
שלב-הבגרות-פייסבוק

פייסבוק כבר לא ילדה | על שלב הבגרות של פייסבוק ואיך זה קשור אלינו

פייסבוק כבר לא ילדה, אז איך זה קשור אלינו?

מה קשור התבגרות פייסבוק לחשיפה?

אנו חוזרים ואומרים זאת כבר מספר שנים, הכיוון שאליו הולכת פייסבוק,
כגוף "מפלצתי" אשר תחתיו כמויות מידע עצומות הוא תהליך דומה לגוגל.
בהתחלה יש מלחמה להשגת משתמשים ולאחר שיש משתמשים צריך לעשות מהם כסף נכון?
אז גוגל פתחה את רשת הפרסום שלה אשר איפשר גן עדן לבעלי עסקים להשתמש במידע הרב שגוגל צברה
על מנת לטרגט את קהל היעד הרצוי.
גוגל הייתה חד מימדית, מובנות ויחסית פשוטה לתפעול.
השנים חלפו ונכנסו שחקנים נוספים, רגולציות ממשלתיות וטכנולוגיה חדשה,
כיום האלגוריתם של גוגל הרבה יותר מתוחכם, מסועף ומצריך ידע טכני אבל גם יצירתיות רבה מאוד.
הפרסום הוא הרבה מעבר להעלאת קמפיין אלא דורש אסטרטגיה נכונה, בניית מערך מדידה ועוד.
גם בפייסבוק, חל תהליך דומה. הפלטפורמה איננה כבר רק פלטפורמה אלה היא רשת
(יש תחתיה את וואטסאפ, אינסטגרם, Audience Network, מסנג'ר ו"היד עוד נטויה")
זו הופכת להיות טכנית יותר, מסועפת יותר ואינטואיטיבית הרבה פחות מאשר הייתה בעבר,
היא הופכת לגוף מדיה ולו זרועות רבות ובכדי לנהל תקשורת עסקית מוצלחת עליכם להיות אנשי מקצוע מיומנים (יותר מבעבר).
מאפיינים אלו נופלים לשלב בגרות המוצר.

מה זה "שלב הבגרות"?

לכל מוצר או שירות יש  "חיי מוצר" ,בגדול נהוג לחלק את חיי המוצר ל 4 שלבים עיקריים:
שלב החדירה לשוק | שלב הצמיחה | שלב הבגרות | שלב הדעיכה. 
כל שלב בחיי המוצר חובן בתוכו מאפיינים ייחודיים ומכאן גם טקטיקות עסקיות אחרות שצריך לנקוט,
לא ניכנס ל"עובי הקורה" של המודל הזה אך ניתן להבחין בבירור שבשנתיים האחרונות לערך,
פייסבוק נכנסת לשלב הבגרות, היא כבר עברה את שלב החדירה לשוק והצמיחה,
רואים האטה מסוימת בכמות היוזרים החדשים המצטרפים אליה
(נכון, יש שווקים של מדינות עולם שלישי מעבר לפינה שיכולים לחדש את זרם הנכנסים החדשים)
אך במדינות המפותחות היא כבר התבססה ואין גדילה.
מעבר לכך, אחד המאפיינים של כניסה לשלב הבגרות שהמוצר כבר לא "מגניב" כמו פעם,
תשאלו את בני ה 13-25 לערך אילו פלטפורמות חברתיות הם מעדיפים.
ובנוסף, כפי שציינו בראשית הפוסט, המערכת הפכה להיות מאוד רוחבית ומסועפת,
זו כבר לא פלטפורמה אלא רשת פייסבוק ולה גרורות רבות והמון המון ידע שהצטבר בנוגע לרשת זו
ובכדי להתנהל בה עסקית בצורה נכונה, צריכים להיות אנשי מקצוע חדים.

אז איך זה קשור לפייסבוק?

פייסבוק וההנהלה הבכירה שלה יודעת לזהות טוב מגמות שוק וביצוע אנליזה
ולכן גם ההתייחסות שלהם לפיצ'רים השונים במערכת השתנתה, כבר לא ניתן כמו פעם ,
לעשות ככל העולה על רוחנו כמשתמשים וכמשווקים.
כיום הפרסום והשימוש במערכת בעל הגבלות יתר וחוקים שונים.
התקנות וההגבלות השונות נועדו לשמור על איכות גלישה נעימה ככל הניתן למשתמשים
אך יותר מכך, ההגבלות נועדו לספק מערכת פרסום טובה ככל הניתן אך גם לעמוד ברגולציות ממשלתיות ופיקוח
שנחת עליה בשנים האחרונות.
התחרות בשוק הפרסום גוברת ופייסבוק לא יכולה להרשות לעצמה איבוד משתמשים.

 

מה פייסבוק עושה בנידון?


לאחר ההקדמה הארוכה הזו, אתם יכולים להבין מדוע הרשת החברתית מוסיפה מגבלות כגון:
פגיעה בחשיפה של פוסטים אשר מנסים "לסחוט הקלקה" או מעבירים לדפי נחיתה ו/או אתרי אינטרנט חיצוניים בעלי חווית גלישה ירודה. 

פייסבוק ממשיכה בקו זה והיא הודיעה שהיא תתחיל לפגוע בחשיפה של פוסטים אשר מנסים "לדוג מעורבות" .
מה זאת אומרת? פוסטים אשר כוללים בתוכם הנעה לפעולה כגון:
"עשו לייק אם אהבתם את הסרטון" | "שתפו את הפוסט בכדי להיכנס להגרלה" | "תייגו את החבר שנראה כמו הדמות שבתמונה" וכדומה…

פייסבוק רוצה לייצר שיח "אמיתי" יותר, שלא מבוסס על מניפולציות למשוך מעורבות אלא תוכן שבאמת יעניין את הגולשים שלכם. 
מה זה אומר עבורכם כבעלי עסקים?
עליכם להכיר לעומק את קהל המטרה שלכם,
להבין שאותו קהל מופצץ בכל יום בעשרות פרסומות ועליכם להיות יצירתיים כדי ללכוד את תשומת ליבו.

 

משהו לא ברור? נשמח לסייע!
אנו מתמחים במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים ונשמח לשבת עמכם לפגישת ייעוץ ראשונה חינמית ובלתי מחייבת מצידכם,
נבנה יחדיו עבורכם תוכנית עבודה תפורה לכם ונגבש שיווק למידותיכם.

נ.ב

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ

צרו קשר או התקשרו 0528803553

נ.ב.ב

* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world