אוטומציה שיווקית
אז על מה כל "הרעש"?
בכל מקום שומעים על המילה אוטומציה, זו מילה שבשפה המקצועית נקראת BUZZ WORD
זו מילה שאוהבים לזרוק לחלל האויר כי היא מאוד נפוצה ו"סקסית" ומשדרת קדמה ויעילות.
צריך להבין, אוטומציה זו תחום ענק המשלב בתוכו הן פן טכני מעמיק והן פן שיווקי פסיכולוגי ,
אוטומציה זהו תחום ידע, זהו מקצוע בפני עצמו.
כאשר אוטומציה משולבת בעסק בצורה נכונה, אתם יכולים לשפר בצורה דרמטית את הרווח העסקי שלכם.
תדמיינו תהליך שיצרתם שחוסך לכם זמן וכסף, כזה שמוריד מאיתנו משימות (לרוב טכניות ומונוטוניות)ומעבירם לידי אלגוריתמים ומחשבים.
החזון הזה הוא לא דבר חדש, כמובן תהליכי אוטומציה עוד נהוגים במאה הקודמת כאשר ייצרו מפעלים ומכונות אשר בהתחלה עזרו,
ואז אף החליפו עובדים בשר ודם. אותן מכונות עשו את תהליך הייצור מהיר יותר, מדויק יותר, זול יותר.
בדיוק אבל בדיוק מהתפיסה העסקית הזאת עליכם לגשת לתהליך האוטומציה (הדיגיטלי) בעסק שלכם.
יעילות היא המפתח להצלחה
בעולם המודרני הנוכחי על בעל עסק שרוצה לשרוד להיות מהיר, גמיש ובעיקר יעיל.
השוק כבר הוכיח שאין לו סבלנות לחכות, אין לו סבלנות לעסקים כבדים, איטיים שלא מצליחים להגיב בזמן אמת,
אתה לא יודע לייצר תפוקה איכותית ומהירה? מקומך במקרה הרע "מחוץ למשחק" ובמקרה הטוב, בשוליים.
יעילות משמעותה יצירת תפוקה גדולה בפחות עבודה/זמן עבודה.
אז לפני שתחשבו איך לייעל את העסק שלכם בכללותו, כי מחשבה זו יכולה להרתיע ולהיראות מאוד גדולה,
אני ממליץ קודם להתחיל תהליך במרחב שלך, לייעל את הפעילות העסקית שלך.
מאיפה מתחילים?
להתייעלות אישית יש המון צדדים ושיטות (והרי ספרים בנושא),
אך אם נרצה להתייעל ולערב כלים דיגיטליים אני ממליץ להתחיל במשימה הבאה:
פתחו אקסל או אפילו קחו דף ועט, וממש תפרטו לכם בצורה מדויקת ככל הניתן,
מהן המשימות שאתם מבצעים ברמה יומית,שבועית, חודשית
בנוסף, נסו לתת לכל משימה טווח של זמן, כמה זמן כל משימה לוקחת לכם?
עשיתם זאת ? מעולה! אז אתם מוכנים לשלב הבא.
תנסו לראות האם יש לכם משימות חוזרת על עצמן תנסו לראות האם יש לכם משימות טכניות,
מה זה אומר משימה טכנית? כזו שלא נדרש בה חשיבה יצירתית כלשהי, זו משימה שיש בה רוטינה,
ובגדול, אין ערך מוסף בכך שדווקא אתם תעשו את המשימה הזו.
לדוגמה: הזנת נתונים בקובץ אקסל, לדוגמה: חיבור בין הלידים שמתקבלים מהפרסום בפייסבוק או בגוגל לג'מייל שלכם,
כל פעם שיגיע ליד תקבלו אותו ישירות למייל ועוד ועוד..
אחרי שמיפיתם וזיהיתם את המשימות הללו, חשבו איך לשלב אותם בתהליך אוטומציה כלשהו,
התחילו לחשוב במונחים של טריגר ואקשן – זאת אומרת כאשר קורית פעולה X (קרי הטריגר)
מה הפעולה הבאה שהיא אמורה לעורר או לייצר (קרי ה Action)?
לדוגמה: כל מי שרכש מוצר X באתר שלי יקבל קופון Y במייל לרכישה הבאה.
ניתן לבצע פעולת אוטומציה של 2 צעדים כמו בדוגמה לעיל וניתן להמשיך לעוד שלבים
לדוגמה: כל 1 לחודש עולה לי משימה עבור תשלום ספקים, לאחר ביצוע תשלום ישלח לספק ווטסאפ ואז תיפתח משימת מעקב אחר קבלת חשבונית.
אילו תוכנות מומלצות?
כמו כל פעולה שהיא תוכלו להיעזר באיש מקצוע שיבנה לכם את התהליך מאפס,
או להיעזר בתוכנה חיצונית שכבר מספקת לכם פלטפורמה מוכנה (ונוחה) לביצוע אוטומציה, גם ללא ידע בקוד.
יש לא מעט תוכנות בשוק המציעות בניית תהליכים אוטומטיים כגון: zappier . make
אין ספק שנושא האוטומציה הוא עולם ומלואו אך ממליץ בחום להתחיל מנקודה מסוימת,
ותתפלאו לראות כמה זמן תוכלו לפנות לכם בשגרת היום למשימות שבאמת יקדמו את העסק שלכם קדימה.
נ.ב
אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה
אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ
צרו קשר או התקשרו 0528803553
נ.ב.ב
* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.