משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing על הקשר בין כמות לידות לגדילה עסקית

על הקשר בין כמות לידות לגדילה עסקית

על הקשר בין כמות לידות לגדילה עסקית
– או במילים אחרות , על חשיבה שיווקית מחוץ לקופסה

איך הצצה בכמות לידות (בחיתוך לחודשים) עזרה לאחת מלקוחות המשרד להגדיל מכירות ובגדול לנהל את העסק בצורה יותר טובה?

על לידה של רעיון

אז תקשיבו לסיפור, אחת מלקוחות המשרד שלנו הינה בעלת עסק מקסים למוצרי תינוקות, ביגוד תינוקות ומתנות לידה.
אנחנו עובדים ביחד כבר תקופה ויצרנו "סיסטם" עבורה של קמפיינים המייצרים מכירות יפות.
קמפיינים בגוגל ובפייסבוק אשר כוללים משפך (קהל קר / קהל חם) , מגיעים לקהל היעד הנכון ומציגים לו מסרים מכירתיים מדויקים,
איך אנחנו שאנחנו מגיעים לקהל הנכון ומגישים מסרים מדויקים? המכירות באתר בקצב משביע רצון וממשיכות לנסוק.
אנחנו הגענו להחזרי השקעה ( ROI ) טובים וסה"כ הכל "מתקתק". אבל טוב זה דבר אחד ואנחנו שואפים למעולה.

אז מה הבעיה?

אין בעיה, אבל תמיד יש רצון לשיפור,
באחת משיחות החתך עם הלקוחה ציינתי מולה שאני רוצה לבנות תוכנית תקציבית (שנתית).
לאחר שכבר עברו כשנתיים מאז שהעסק פעיל,
יש צורך לרענן תוכניות עסקיות ותקציביות שיהיו תואמות למצב "בשטח" ועל בסיס נתוני עבר.
אז התחלנו ביחד לחקור לפי חודשים את מחזורי המכירות באתר ולמצוא מגמות ומכאן לשם גם עלתה העובדה העסקית הבאה,
יש לה שני ענפים בעסק: בגדי תינוקות ומתנות לידה , שזה כמובן קהלים שונים ולכן הרגלי רכישה שונים.
מבין שני הענפים בעסק מתנות לידה זה ענף שהיה רצון לחזק אליו מכירות בגלל שולי הרווח היפים
והעובדה שהוא מוצר "כניסה" מעולה להיכרות עם המותג.
ואז הגיע הפיצוח!
חשבנו האם ישנו מקור מידע נוסף לנתונים העסקיים הקיימים שיכול לתת חיזוי כלשהו עבור מתנות הלידה
– אז יש כזה! באתר הלמ"ס .

הפיצוח

אתר הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) מאגד המון מידע,
וכמו כל מידע גולמי הוא לא מעניק הרבה אלא אם מחברים אותו לניתוח ותובנות מוחשיות,
במקרה שלנו לאחר "פישפוש" באתר מצאנו את הנתונים שאנו זקוקים להם,
דוח המציג בפריסה של שנים וחלוקה לחודשים את כמות הלידות בכל חודש.
זיהינו שיש חודשים מובהקים (בכל שנה) שבהם כמות הלידות גדולה יותר.

עם התובנה החשובה הזו, חזרנו לדוח התובנות המקורי שהפקנו מהנתונים העסקיים,
בצענו הצלבה ויצרנו "דוח על" –
דוח המציג ברמה שנתית אילו חודשים חזקים יותר מבחינת נתוני מכירות אבל גם מבחינת לידות
(ובהם מומלץ להשקיע פרסום ממומן גבוה יותר)
אילו חודשים חלשים יותר גם מבחינת נתוני מכירות אבל גם מבחינת לידות
(ובהם מומלץ להשקיע פחות בפרסום ממומן ולהישען על פעילות אורגנית)
וגם אילו חודשים זיהינו שיש ביקוש רק לבגדי תינוקות ולא למתנות לידה ולהיפך.

כעת, יש לנו תוכנית שנתית הפורסת חלוקה תקציבית
(במקביל לתוכנית שיווקית שכבר יצרנו המציגה איזה תוכן יעלה בכל חודש)
ובכך הפעילות השיווקית עולה עוד רמה מבחינת הדיוק שלה.
במקביל, הלקוחה עצמה, בגלל שאיננה עסק גדול ולא מחזיקה מלאים גדולים,
יכולה כעת לבצע הזמנות וחידוש מלאים
בצורה מדויקת ותואמת יותר לצורכי השוק.

לסיכום

כיום, בעולם השיווק הנוכחי כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות, פלטפורמות וטקטיקות לשיווק,
הרבה פעמים בעלי עסקים ומשווקים רצים לכלי "הנוצץ" הבא, חשוב לזכור את היסודות.
חשוב לדייק בדברים שהיו ועדיין עמודי התווך בכל פעילות שיווקית / עסקית שהיא.
חקר שוק, חקר קהל היעד, היכרות עם הרגלי הרכישה וניתוח נתונים
כל זה הכרחיים כדי להפיק פעולות שיווקיות מדויקות.
חשיבה יצירתית והיכרות עם קהל היעד לצד שימוש בכלי שיווק דיגיטליים מתקדמים יובילו לתוצאות מעולות.

נ.ב

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ

צרו קשר או התקשרו 0528803553

נ.ב.ב

* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world