משרד בוטיק לשיווק דיגיטלי המתמחה בעסקים קטנים
You are currently viewing מה זה GTM והאם אני צריך את זה? גוגל טאג מנג'ר

מה זה GTM והאם אני צריך את זה? גוגל טאג מנג'ר

מה זה GTM (גוגל טאג מנג'ר) והאם אני צריך את זה?

הסבר קצר

בגדול, גוגל טאג מנג'ר זו מערכת מדידה מבית גוגל שמאפשרת לי לייצר תגיות,
בעצם "לצבוע" פעולות שונות המתרחשות באתר או בעמוד הנחיתה שלי.
לדוגמה: אם חשוב לי לעקוב ולמדוד פעולה באתר שלי שהיא הוספה לסל,
אז גוגל טאג מנג'ר מאפשרת לי להקים תגית ובה אני מגדיר מהו הTRIGGER ומה התגית שתינתן לפעולה עקב הפעלת אותו trigger.
נמשיך בדוגמה והגדרתי שהטריגר יהיה כל פעם שתהיה הקלקה על כפתור באתר שהטקסט שלו הוא: הוספה לסל,
ברגע שהמערכת מזהה הקלקה זו היא "תצבע" אותה או תסמן אותה בתגית במערכת שנקראת הוספה לסל
וכך אני כמנהל האתר או כמפרסם על אותו אתר, יכול לדעת כמה פעולות בוצעו במסגרת זמן נתונה מהסוג הזה.

איך זה יכול לעזור לי?

ברגע שאתם מבצעים פרסום דרך פייסבוק או גוגל או כל מערכת שהיא,
פרסום אשר מפנה תנועה לאתר שלכם או לעמוד הנחיתה,
אם לא תטמיעו קוד מעקב אז בעצם תראו נתונים מאוד כלליים לגבי הפרסום שלכם,
תראו כמה הקלקות היו, כמה חשיפה, עלות הקלקה וכדומה…אבל בפועל זה לא יעזור לכם,
למה זה לא יעזור? כי כדי לקבל החלטות שיווקיות/עסקיות לגבי הקמפיין ומה לשפר בו
ומעל הכל להבין האם הקמפיין רווחי דיו, אתם צריכים יותר מידע.
שנית, ואף חשוב יותר, זו היכולת להשתמש במידע הנצבר דרך קוד המעקב
ולבצע פעולות שיווקיות על בסיסו,למשל לבצע קמפיין מבוסס המרות,
"להגיד" לאותה מערכת פרסום שאתם רוצים יותר המרות מסוג פעולה ספציפית
וזה אפשרי בגלל שהמערכת יודעת (כי הגדרתם לה) מה היא אותה פעולה באתר.
נמשיך את הדוגמה הקודמת: הטמעתם קוד מעקב פייסבוק באתר והגדרתם אירוע מסוג הוספה לסל,
כך שעכשיו יש לכם אפשרות להקים קמפיין שהוא מעבר לתנועה כללית לאתר אלא ממש "להגיד" למערכת,
אני רוצה יותר המרות מסוג המרה ספציפי זה, קרי בדוגמה זו : המרה מסוג הוספה לסל.

אז האם חייב להשתמש במערכת גוגל טאג מנג'ר?

אז לא, לא חייב, במיוחד אם אתם בעלי עסקים או מפרסמים מתחילים,
יש אפשרות לבצע מדידה ומעקב גם ישירות דרך מערכות הפרסום, זאת אומרת,
אם אתם מבצעים פרסום דרך מערכת פייסבוק לדוגמה,
ורוצים לעקוב מה הגולשים שלכם עשו באתר עקב פרסום מודעות פייסבוק,
אז אתם מטמיעים באתר שלכם פיקסל פייסבוק, ואז אתם יכולים להגדיר דרך מערכת פייסבוק גם את האיוונטים,
קרי האירועים שאתם רוצים לעקוב אחריהם (שזה המקביל לתגיות במערכת GTM) ובזה נגמר העניין.

מתי כן מומלץ? הנה 4 סיבות למה כן להשתמש בגוגל טאג מנג'ר

1. הייתי ממליץ לכם להיכנס למערכת, לנסות ללמוד אותה,
יכול להיות שתמצאו שיותר נחמד וקל לכם להגדיר "אירועים" למעקב דרך GTM,
מאשר ישירות דרך מערכות הפרסום השונות.

2. במידה ויש לכם מספר קמפיינים באויר בו זמנית דרך מערכות פרסום שונות,
כנראה תעדיפו במקום להגדיר המרות בכמה מערכות שונות,
לבצע הגדרות במערכת אחת ובכך גם להקטין סטייה בנתונים,

3. במידה ואתם יודעים שיש לכם אתר שיהיו בו צורך להטמעות קודים מרובות,
זאת אומרת קוד מעקב של גוגל, קוד מעקב פייסבוק, קוד של מערכת הדיוור, קוד של תוסף שיווקי מסוים ועוד…
זה אומר שכל פעם תצטרכו להטמיע באתר או לתת למנהל האתר את אותו קוד ויבוצע "העמסה" של הקוד ישירות באתר,
למה זה בעיה? זה הופך את התהליך למסורבל ולעיתים גם העמסת קודים באתר יכולה לגרום לירידה בביצועים שלו.
GTM מאפשרת להטמיע קוד 1 באתר ואז שאר הקודים של מערכות הפרסום מוטמעות בה ,
בתוך ה GTM ולא באתר וזה מאפשר לכם גמישות אדירה להוסיף או להוריד קודים ללא כניסה שוב ושוב למערכת ניהול האתר.

4. גמישות ויכולת אדירה בבניית תגיות, יש במערכת אפשרויות הרבה יותר גדולות מאשר אותן מערכות פרסום,
תוכלו לבצע מדידה אחר מגוון גדול יותר של פעולות, הדוגמה שליוותה אותנו בפרק היא דוגמה פשוטה,
כזו אשר מודדת פעולה של "הוספה לסל" אבל תוכלו לבצע דרך מערכת הGTM מדידה כמעט על כל פעולה באתר ללא מגבלה,
מהקלקות על מספר טלפון ועד ל"צבוע פעולה" של גלילת עמוד ועד פעולה של צפייה בוידיאו שנמצא בתוך עמוד יותר מ 50% של הוידיאו ועוד ועוד.

 

נ.ב

אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה

אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן

הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ

צרו קשר או התקשרו 0528803553

נ.ב.ב

* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.

Nir Huli

ניר חולי המקים והבעלים של חברת נינג'ה מונקי בע"מ אשר מתמחה במתן פתרונות שיווק דיגיטליים לעסקים קטנים ובינוניים. בעל תואר שני במנהל עסקים מרצה בכיר ויועץ מאושר דרך משרד הכלכלה.

כתיבת תגובה

רגע! לפני שאנו נפרדים

אנחנו מאוד רגשניים וקשה לנו עם פרידות
ולכן אנו נשמח שתצטרפו לרשימת התפוצה שלנו
תקבלו ישירות אליכם למייל מידע בעל ערך הנוגע לשיווק, מכירה, מיתוג וגם הטבות ועדכונים שווים

תודה על מילוי פרטיכם
נחזור אליכם בהקדם

share with the world