ככל שאתם נמצאים יותר זמן ברשת האינטרנט ומשקיעים משאבים לשווק בסביבה זו, אתם מבינים שבכדי ליהנות מנכסים דיגיטליים מניבים מדובר בפעילות רחבה הכוללת כתיבת תוכן מהוקצעת, קניית מדיה נכונה וגם עיצוב גרפי שיצור לכם בולטות על פני אחרים וישדר נאמנה את ערכי המותג.
יש לא מעט תוכנות רשת המציעות אפשרויות נאות לעיצוב גרפי, חלקן חינמיות חלקן בתשלום, כמובן התוכנה המקצועית ביותר והעשירה ביותר הינה PhotoShop . אנחנו לא מתיימרים ללמד אתכם בפוסט זה את כל רזי העיצוב הדיגיטלי, אך יש כמה כללי יסוד אשר נכונים בכל קונסטלציה עיצובית או תוכנה עימה תעבדו.
כמה כללי יסוד בעיצוב גרפי לאינטרנט בדגש על רשתות חברתיות:
1. אסור לקחת תמונה קטנה ולהגדילה אחרת תקבלו תמונה מפוקסלת (אפשר לעשות את ההיפך).
2. כאשר שומרים קובץ המיועד להעלאה בפרסום דיגיטלי, מומלץ לעשות זאת בפורמט PNG.
3. לא לשים טקסט צבעוני על תמונה צבעונית, אם אין ברירה, אז שצבע הטקסט יהיה נטראלי זאת אומרת שחור או לבן. הכי חשוב שיהיה קריא.
4. להשתמש בצבעי המותג ובשפה העיצובית הקיימת.
5. כדי שהטקסט יהיה בולט אפשר לעשות שימוש בצבעים מנוגדים: אדום/ירוק, סגול/צהוב, כחול/כתום.
*כמובן בכפוף לסעיף הקודם (סעיף 4)
6. אל תשלבו יותר משני פונטים בעיצוב שלכם.
7. בדקו שוב ושוב אחר טעויות כתיב או שגיאות תחביר לפני שהעיצוב עולה.
8. השתמשו בלוגו או באיזכור שם המותג אך זכרו שזה לא העיקר, מספיקה תזכורת אלגנטית וקטנה.
9. השאירו "מרווח נשימה" בין האלמנטים הגרפיים בכדי שעין הצופה תוכל לקלוט הכל ותצרו זרימה בין האלמנטים השונים לפי חשיבותם. האלמנט שחשוב לכם להדגיש יהיה הגדול ביותר או בצבעוניות יותר עזה או בשקיפות נמוכה יותר וכדומה..
9. השאירו "מרווח נשימה" בין האלמנטים הגרפיים בכדי שעין הצופה תוכל לקלוט הכל ותצרו זרימה בין האלמנטים השונים לפי חשיבותם. האלמנט שחשוב לכם להדגיש יהיה הגדול ביותר או בצבעוניות יותר עזה או בשקיפות נמוכה יותר וכדומה..
10. צבע הרקע צריך להיות "נוח" לעין ורגוע ושאינו מתחרה עם האלמנטים הגרפיים המצויים עליו.
11. מוסיפים טקסט? תשאלו את עצמכם מדוע, האם הוא משרת מסר ונותן אינפורמציה רלוונטית? אם כן, נסו שהוא יהיה קצר וקולע. אם יש צורך בהעמקה הפנו אותו לדף נחיתה בו יפורטו שאר הפרטים.
12. גודל – וודאו שאתם מעצבים בגודל המקסימלי והרלוונטי בפלטפורמה בה אתם מפרסמים.
13. פקחו עיניים לדוגמאות ורפרנטים שונים מהסקטור העסקי שלכם, היו פתוחים לביקורת, השראה ושינויים שיטיבו עם העיצוב שלכם.
14. עבדו בשכבות (אם ניתן בתוכנה בה אתם עוסקים) כדי לייצר נוחות עבודה ותוצאה אופטמילית.
15. רזולוצית המסמך עליו אתם עובדים צריכה להיות Pixel/inch 72 בצבעוניות RGB.