השינוי של חברת אפל איך הוא משפיע על משווקים?
אז כחלק מהעובדה שכל כך הרבה בעלי עסקים נעזרים פלטפורמה כה דינמית (פייסבוק) לשם שיווק העסק שלהם,
הנ"ל גם צריכים לקחת בחשבון שיש כל הזמן אבל כל הזמן עדכונים ושינויים במערכת –
חלקם מינוריים וחלקם עמוקים יותר שלהם השפעה ניכרת יותר על הפרסום ודורשים גם טיפול מערכתי,
כמו השינוי הבא אשר אני אציג לכם במאמר זה.
הנ"ל גם צריכים לקחת בחשבון שיש כל הזמן אבל כל הזמן עדכונים ושינויים במערכת –
חלקם מינוריים וחלקם עמוקים יותר שלהם השפעה ניכרת יותר על הפרסום ודורשים גם טיפול מערכתי,
כמו השינוי הבא אשר אני אציג לכם במאמר זה.
חברת אפל הודיעה שבעדכון הנוכחי IOS14 הם ישנו את המדיניות בנוגע למידע שהם מנגישים למערכות חיצוניות וביניהן פייסבוק ,
מידע בנוגע למשתמשים שלהם , עם כניסה לאפליקציה כלשהי (וגם לאפליקציות ממשפחת פייסבוק תופיע ההודעה הבאה)
מידע בנוגע למשתמשים שלהם , עם כניסה לאפליקציה כלשהי (וגם לאפליקציות ממשפחת פייסבוק תופיע ההודעה הבאה)
אין ספק שכעת שהמידע הזה מונגש למשתמשים לא מעט מהם יקליקו שהם לא רוצים שהאפליקציה תעקוב אחריהם ומכאן מתחילה "הבעיה"
מי שמייצר פעילות ומודעות אשר משאירות את הגולשים רק בתוך פייסבוק פחות יושפע משינוי זה
מי אשר מייצר פעילות ומודעות אשר מעבירות את הגולשים לעמוד נחיתה/ אתר אינטרנט להמשך ביצוע הפעולה – כאן יש בעיתיות.
אז מה זה אומר בתכל'ס?
יש לשינוי האחרון באפל המון משמעויות אבל השתיים העיקריות שבהן:
1. עד כה הדיווח "ברירת המחדל" של פייסבוק בנוגע להמרות היה מעקב עד 28 ימים לאחר שגולש הקליק על מודעה פרסומית,
כעת עם הבעיה שנוצרה לאיסוף נתונים מאפל ,פייסבוק הודיעה שהיא עושה שינוי רוחבי וכעת הדיווח רק יכלול עד 7 ימים מרגע ההקלקה
= המשמעות הצפויה, ירידה בנתוני ההמרות בדוחות פייסבוק.
(זה לא אומר שהמודעות פחות ימירו או יעבדו פחות טוב זה אומר שהדיווח כעת יהיה קטן יותר במספרים).
כעת עם הבעיה שנוצרה לאיסוף נתונים מאפל ,פייסבוק הודיעה שהיא עושה שינוי רוחבי וכעת הדיווח רק יכלול עד 7 ימים מרגע ההקלקה
= המשמעות הצפויה, ירידה בנתוני ההמרות בדוחות פייסבוק.
(זה לא אומר שהמודעות פחות ימירו או יעבדו פחות טוב זה אומר שהדיווח כעת יהיה קטן יותר במספרים).
2. יכולות איסוף נתונים והגעה לקהל מפולח נפגמת – באופן טבעי, פחות DATA של משתמשים,
פחות רכיבי COOKIES אשר מותקנים על מכשירים = יכולת פחותה של מערכת הפרסום להגיע לכל קהל וקהל לפי סגמנטים
פחות רכיבי COOKIES אשר מותקנים על מכשירים = יכולת פחותה של מערכת הפרסום להגיע לכל קהל וקהל לפי סגמנטים
שינוי זה גורר המון ביקורת לכאן או לכאן בתעשייה וזה עדיין "קרב איגרוף" בין שתי המעצמות הללו (פיסבוק/ אפל)
ובפועל עד שהוא לא יצא לפועל ויעבור מספיק זמן אנו לא באמת יכולים למדוד ולדעת השפעתו
ובפועל עד שהוא לא יצא לפועל ויעבור מספיק זמן אנו לא באמת יכולים למדוד ולדעת השפעתו
מה אפשר לעשות כדי למזער נזקים?
כדי שלא נחכה לרגע האחרון ונהיה מוכנים מהצד הטכני,
ובכדי שהקמפיינים שכרגע רצים יוכלו להמשיך לרוץ ללא "זעזוע" מהותי,
אחד הפתרונות המוצעים זה לבצע תהליך אימון דומיין במערכת הפייסבוק –
זו פעולה קצרה לעשייה אך תאפשר לנו להיות מוכנים לשינוי הצפוי
ובכדי שהקמפיינים שכרגע רצים יוכלו להמשיך לרוץ ללא "זעזוע" מהותי,
אחד הפתרונות המוצעים זה לבצע תהליך אימון דומיין במערכת הפייסבוק –
זו פעולה קצרה לעשייה אך תאפשר לנו להיות מוכנים לשינוי הצפוי
מצרף לינק נהיר אך תוכלו לבצע את אימות הדומיין
מי שרוצה כבר להיות "תלמיד מצטיין" ואין לו בעיה להקדיש לנושא עוד כמה דקות,
אני ממליץ בחום לעשות גם אימות עסק + אימות דומיין בבת אחת. קליק על הלינק המצורף הבא ובו סרטון אשר במהלכו אני מרחיב בנושא |
אני ממליץ בחום לעשות גם אימות עסק + אימות דומיין בבת אחת. קליק על הלינק המצורף הבא ובו סרטון אשר במהלכו אני מרחיב בנושא |
נ.ב
אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה
אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ
צרו קשר או התקשרו 052-880-3553
נ.ב.ב
* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.