הגיע הזמן להכריע: מה עדיף עבור שיווק דיגיטלי? צילום לאורך או לרוחב?
שאלה שאנו נשאלים עליה לא מעט ובעקבות הממשקים בפלטפורמות השונות לא תמיד בעל העסק הקטן שמצלם חומרים שיווקיים, יודע מה מתאים עבורו. באנו לתת תשובה סופית לנושא בפוסט הבא
סיטואציה: אני מעביר עוד הרצאה לבעלי עסקים כאשר בסופה אני מודה לנוכחים,
פותח את הדיון לשאלות שוטפות וכמובן עושה סלפי זריז עם הקהל ואז ….כמו שעון, "מדוע אתה מצלם בצורה אורכית? לא עדיף לרוחב?"
אם היה לי שקל עבור….(אתם כבר יודעים את ההמשך),
אז החלטתי לכתוב פוסט זה ולעשות מעט סדר בסוגיה שאולי נשמעת קטנה אך בסופו של דבר
יש לה משמעות גדולה מבחינת חוית הגולשים, חווית הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
נתחיל מהסוף
הגולשים, עצלנים. נקודה. לא אוהבים לקבל תוכן שיש צורך להתאים את עצמם אליו
אלא התוכן צריך להתאים אליהם ולכן עם תובנה זו נכיר כמה נתונים שיבהירו את המסקנה הסופית:
- זמן הגלישה באינטרנט דרך המכשירים הניידים חצה את זמן הגלישה הממוצע דרך המכשירים הנייחים
- הגלישה בניידים ברובה נעשית דרך אפליקציות ייעודיות ולא דרך דפדפן
- מודעות וידיאו ורטיקליות (אורכיות) ממירות יותר ורווחיות יותר,
הנתונים האחרונים מפלטפורמת סנאפצ'ט מעידים על יחסי המרה פי 9 מאשר אותן מודעות וידיאו אשר הוצגו לרוחב - נכון להיום כל הפלטפורמות החברתיות הגדולות:
פייסבוק, טוויטר, יוטיוב, אינסטגרם שיפרו את הממשק ומאפשרות העלאת סרטונים ורטיקלים (אורכיים) ללא שוליים שחורים
ויש אפליקציות כגון טיקטוק שהעלאת סרטון ורטיקאלי הוא הסטנדרט.
הנתונים נלקחו מאתר MEDIUM ומהאתר Emarketer
מה זה בתכלס אומר אורכי ורוחבי?
למי שעדיין לא הפנים, יש שתי צורות לצלם תמונות ו/או סרטוני וידיאו ,
בצורה ורטיקלית (אורכית) או הורזנטלית (רוחבית)
רוחבי
אורכי
שלב הסיכום והמסקנות
יכולתי להעלות עוד מלא סטטיסטיקות ונתונים המגבים את הידוע,
כיום בעולם שהגלישה בנייד הפכה להיות המשמעותית , בעולם בו הגלישה נעשית דרך אפליקציות ייעודיות,
בעולם שבו האפליקציות עצמן עשו התאמה להעלאה ורטיקלית מתוך הבנה שמירב הגולשים שלהם צורכים כך את התוכן, אתם, בעלי העסקים
צריכים להבין שאתם צריכים לייצר תוכן המותאם לצפייה אורכית. תצרו חווית גלישה שתתכתב עם המידות החדשות
ואל "תכריחו" את הגולשים שלכם לשנות הרגלי גלישה או לשנות צורת החזקה בשביל לקבל את התכנים שלכם, אחרת,
הם פשוט יצביעו עם האגודל וימשיכו לגלול הלאה.
———————————————————————————————
נ.ב
אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה
אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ
צרו קשר או התקשרו 0528803553
נ.ב.ב
* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.