דירוג מודעות פייסבוק מה הוא אומר והאם הוא חשוב?
מדד דירוג המודעות נותן הצצה נוספת למשווקים ולמפרסמים,
בדבר איכות המודעות שלהם ואיך אפשר לשפרן.
נתחיל מהסוף, אם המודעות/ הקמפיין שלכם מייצר תוצאות רצויות מבחינתכם, מה זה אומר תוצאות רצויות?
הרי כל קמפיין שאתם מקימים יש לכם יעד סופי שאתם רוצים להשיג,
יש לכם גם (או אמור להיות לכם) ידיעה לגבי עלות המטרה של אותו היעד ולכן אם בפועל,
אתם רואים שהקמפיין שלכם מגשים את הנ"ל, קרי הוא עובד, לא הייתי שש לגעת בו או להתייחס למדד דירוג המודעות.
תהליכי אופטימיזציה בכלל ובפרט אופטימיזציה על בסיס מדד דירוג המודעות,
יתבצע לאחר שאתם מזהים שהקמפיין שלכם לא יעיל ולא מספק ביחס לעלות שאתם משקיעים.
כבר רשמנו באתר שלנו בעבר בלוג פוסט הנוגע למדד אך כעת , בבלוג פוסט זה,
אנו רוצים להעמיק אף יותר ולא רק להסביר על המדד אלא איך קוראים אותו , מנתחים אותו ומה אפשר לשנות במדויק, כדי לשנות ולשפר כל פרמטר.
מדד דירוג המודעות הסבר קצר
אתם מעלים פרסום ממומן בפייסבוק, פייסבוק מבצעת דירוג למודעות שלכם אל מול המתחרים,
הדירוג הזה אשר נשען על 3 מדדים, לרוב (לצערנו) לא הכי מובן ולכן אנו כאן לסייע.
כאשר אתם ניגשים לניתוח דירוג מודעות, עשו זאת בשלבים:
1. זיהוי איזו מודעה "מתחת לממוצע" ,
2. זהו אילו פרמטרים הנוגעים למודעה מוגדרים "מתחת לממוצע"
3. ביצוע פעולות ספציפיות (אנו מצרפים טבלה מסודרת בהמשך מאמר זה) הנוגעות לשיפור כל פרמטר ופרמטר.
חשוב להפעיל שיקול דעת, זאת אומרת המדדים הללו לא הכי מדויקים ולכן,
אם אתם רואים בפועל שהתוצאות המתקבלות מאותן מודעות הן משביעות רצון מבחינתכם,
אז אל לא הייתי מייחס חשיבות יותר מדי למדד "הדירוג".
נקודה נוספת : עיקר המשחק שלכם יהיה להביא את המדדים אשר מתחת לממוצע לאיזור הממוצע ,
אל תתבזבזו זמן להגדיל את המדדים אשר נמצאים באיזור הממוצע אל מעל הממוצע,
שכן גם פייסבוק עצמה מצביעה שהאפקט על המודעה (שינוי מדירוג פרמטר ממוצע למעל הממוצע) הוא לא רב,
עיקר האפקט במודעה : בעלות החשיפה, עלות הקליק, עלות התוצאה הסופית, מבוצע כאשר מעבירים משלב של "מתחת לממוצע" לשלב "ממוצע".
מי (שעדיין) לא ירד לסוף דעתנו על מה מדובר ואיך המדד הזה נראה,
תכנסו לאחד הקמפיינים שלכם, לשכבת המודעות ובמידה וצברתם מספיק חשיפה לאותה מודעה ,
היא צריכה להיות מדורגת על ידי שלושת הפרמטרים הללו.
כדי שתדעו מהן הפעולות שצריכות להתבצע בהתאם לדירוג שקבלתם,
אנו מצרפים טבלה מסודרת אשר עושה סדר והסבר,
חפשו את הפרמטר שהוא "מתחת לממוצע" בדירוג המודעה שלכם ואז הסתכלו בעמודת ה"המלצות".
בטבלה שכאן צרפנו ותקבלו הבנה מה הפעולה שצריכה להיעשות.
לסיכום
מדד דירוג המודעות הינו חתיכה נוספת "בפאזל" הנקרא פרסום ממומן בפייסבוק,
הוא נכנס לשימוש בנקודה שהקמפיין שלכם לא עובד כצפוי ואתם מנסים להבין מה גורם לכך.
אנו ממליצים בחום בסקירה שאתם עושים, גם לבדוק האם לא "נפלתם" באחת הטעויות הללו
5 הטעויות הכי שכיחות בפרסום ממומן בפייסבוק
נ.ב
אהבתם את הפוסט ? זכרו לשתף ולהעביר הלאה
אנחנו כאן לשירותכם כדי לספק מוצרי דיגיטל מתקדמים לעסקים קטנים ובינוניים. מוזמנים ללחוץ כאן
הכותב הוא ניר חולי המקים והבעלים של חברת NinjaMonkey נינג’ה מונקי בע”מ
צרו קשר או התקשרו 1599-501015
נ.ב.ב
* הפוסט נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך מיועד לנשים וגברים כאחד.